تاریخچه ای از تری دی مکس

ساخت وبلاگ
 در این آموزش نور پردازی به وسیله موتور Vray ، تکستچرینگ و تنظیمات مربوط به رندر رو برای اینکه یک تصویر واقع بینانه به دست بیارید رو بهتون آموزش میدم. لطفا تا پایان آموزش همراه ما باشید. دانلود فایل پروژه برای این آموزش در مرحله اول از منوی Customize > Units Setup تنظیمات رو مطابق شکل زیر انجام دهید. مرحله 2: هنگامی که شما  برای به دست آوردن یک تصویر واقعی تلاش می کنید بسیار مهم است مطمئن شوید که مقیاس شی خود دقیق است. این کار نقش مهمی در دستیابی به یکرندر خوب را دارد. همچنین، همانطور که می بینید صحنه کاملا ساده است. توجه:  مهم این است که اتاق بسته است، و هیچ راهی برای ورود نور به داخل صحنه وجود ندارد. مرحله 3: از کیبورد دکمه F10 را فشار دهید تا صفحه تنظیمات رندر ظاهر شود.از قسمت assign renderer موتور رندر خود را بر روی Vray تنظیم نمایید. مرحله 4 : متریال وی ری را باید به همه اشیا در صحنه اختصاص دهیم.برای تبدیل متریال به وی ری ابتدا کلید M را فشرده سپس مانند عکس زیر عمل می کنید. مرحله 5: در این قسمت به کار بر روی نور و تنظیمات رندر برای رسیدن به نتیجه مطلوب می پردازیم. مرحله تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نورپردازی با وی ری,نورپردازی با وی ری اسکچاپ,آموزش نورپردازی با وی ری, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 257 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:35

SolidRocks در خدمت شما هستیم.تا پایان آموزش همراه ما باشید. 1-پس از اجرای نرم افزار در صفحه اول بر روی دکمه Next کلیک نمایید. 2-در این پنجره  I accept the term را انتخاب و سپس بر روی Next کلیک نمایید. 3-در این پنجره بر روی دکمه Browse کلیک نموده و در پنجره باز شده آدرس محل نصب نرم افزار 3dmax را انتخاب نمایید سپس Install را کلیک نمایید. 4- در نهایت بر روی Finish کلیک نمایید. 5-نرم افزار 3ds max را باز نموده و از منوی Customize گزینه Customize User Interface را انتخاب نمایید. 6-در این پنجره به سربرگ Toolbars رفته و سپس بر روی New کلیک کنید و در پنجره باز شده هر نام دلخواهی می توانید بدهید. 7-سپس از قسمت Category گزینه subburb tools را انتخاب و سپس SolidRocks را با درگ کردن آنرا بر روی تولباری که در مرحله قبل ساختیم بکشید. 8-بر روی دکمه ساخته شده SR کلیک نمایید همان طور که مشاهده می کنید صفحه activation دیده می شود آنرا cancel نموده و فایل موجود در پوشه کرک را داخل نرم افزار 3ds max درگ نموده و بر روی Generate کلیک نمایید. 9-در پایان سریال داده شده را کپی نموده و SR را اجرا کر تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : روش نصب سالیدورک 2013,روش نصب سالید ورک 2015,روش نصب سالید ورک, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 272 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:35

 روی سیستم ، بهتر است آن را غیر فعال نمایید. 1. اتصال خود را از اینترنت قطع نموده و فایل نصب V-ray را اجرا نمایید و در صفحه ظاهر شده بر روی Next کلیک نمایید. 2- در پنجره ظاهر شده بر روی I Agree کلیک نمایید. 3- در این پنجره نیز بر روی I Agree  کلیک می نماییم.  4-در این پنجره Workstation را انتخاب نموده و بر روی دکمه Next کلیک می کنیم. 5-در پنجره ظاهر شده در صورت نصب صحیح 3dmax آدرس ها به صورت خودکار آدرس دهی می شوند در صورتی که آدرس دهی نشده بودند در لینک اول میبایست پوشه اصلی و روت 3dmax را انتخاب نمایید.در لینک دوم در پوشه 3dmax پوشه Plugin را انتخاب می نماییم.در لینک های 3و4 به ترتیب محل نصب Vray و Vray RT را مشخص می کنیم و در نهایت بر روی دکمه Next کلیک می نماییم. 6- در این مرحله نیز بر روی Next کلیک می نماییم. 7-در این قسمت تیک گزینه Install WIBU Key Drivers را برداشته و بر روی Next کلیک می نماییم. 8- در این مرحله بر روی Next کلیک می نماییم و پس از اتمام مراحل نصب بر روی Finish کلیک نمایید. نحوه کرک V-ray : 1- از پوشه Crack فایلهای cgauth.dll و vray2013.dll را در مسیر نصب تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نصب وی ری,نصب وی ری اسکچاپ 2016,نصب وی ری 2016, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 267 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:35

 Render Setup را انتخاب کنید یا دکمه ی F10 را بزنید تا پنجره تنظیمات رندر باز شود . پنجره را تا پایین اسکرول کنید و در قسمت Assign Renderer روی دکمه ی مقابل Production کلیک کنید و mental ray render را انتخاب کنید , حالا می توانید پنجره تنظیمات را ببندید .  در تصویر تعداد نورها و محل قرار گیری آنها را می بینید . می توانید تعداد نورها یا محل قرار گرفتن انها را تغییر دهید تا به نتیجه ی دلخواه برسید , این مثال صرفا برای ایجاد ذهنیت در شماست . Camera : صحنه ی دلخواه از توپ را در نمای Perspective تنظیم کنید سپس از منوی Creat گزینه ی Camera و بعد Creat camera from view را انتخاب کنید . Mr Area Spot : از پنل Create گزینه ی lights را انتخاب کنید و از مجموعه ی نورهای استاندارد گزینه ی mr Area Spot را انتخاب کنید . نیاز به تنظیمات خاص ندارد و آن را در صحنه قرار دهید . Omni light : از مجموعه ی نورهای استاندارد Omni را انتخاب کنید و مانند تصویر تنظیمات را تغییر دهید . Mr Area Spot :دوباره این نور و بدون تنظیمات خاصی . Plane : یک plane بزرگ با رنگ سفید بطوریکه کل محدوده ی نمای رندر را در برگیرد تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 239 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:35

ا  نحوه رندر گرفتن خودرو رو آموزش می دهم.برای این کار از دو نور Vray  و یک Plan برای قسمت زیر خودرو استفاده نموده ام.   مرحله 2 : تنظیمات هر یک از نور ها را همانند شکل زیر انجام دهید. همانطور که مشاهده می کنید شدت نور را کم گرفته ایم زیرا نور اصلی صحنه را یک تصویر HDRI ایجاد می کند.برای داشتن تصویر با کیفیت Subdivs را روی 18 تنظیم می کنیم.   مرحله 3 : برای تنظیمات نهایی رندر در قسمت Image sampler گزینه Adaptive DMC را انتخاب می کنیم. همچنین در قسمت Antialiasing Filter گزینه Mitchell-Netravali را انتخاب همچنین در قسمت Color Mapping نوع آن را HSV Exponential انتخاب می کنیم. و بقیه تنظیمات را مااند شکل زیر انجام دهید.همچنین یک عکس Hdri رو در قسمت GI Environment و  Reflection Environment   برای زیباتر شدن نور صحنه اضافه کرده ام.   مرحله 4: در قسمت Indirect Illumination موتور رندر گیری اول را بر روی Irradiance Map و موتور دوم را بر روی Light Cache تنظیم کرده و بقیه گزینه ها را همانند تصاویر زیر تنظیم نمایید.   مرحله 5: در قسمت آخر در اسلات Environment Map یک Hdri اضافه کردم. برای انج تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : ساخت ماشین در تری دی مکس,آموزش ساخت ماشین در تری دی مکس,مدل سازی ماشین در تری دی مکس, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 223 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:35

تنظیمات مربوط به دوربین را در Vray یاد خواهید گرفت. تصاویر زیر  تفاوت بین انواع مختلف دوربین که در بخش Type می توان مشخص کرد را نشان می دهد. Standard camera Spherical camera Cylindrical camera Orthographic cylinder Box camera Fish-eye camera   در این مثال نشان می دهیم که چگونه اشعه ها برای انواع مختلف دوربین ایجاد میشوند(دید دوربین چگونه است). کمان های قرمز در نمودار با مقدار زاویه FOV مطابقت دارد. Standard Spherical Cylindrical (point) Cylindrical (ortho) Box Fish-eye   Motion blur این مثال پارامترهای مختلف برای Motion blur  را نشان می دهد. Motion blur is off Motion blur is on   Duration صحنه زیر شامل سه Frame که مخروط در  آن در حال حرکت است. درFrame اول مخروط در سمت چپ ، در Frame دوم جلوی جعبه و درFrame سوم مخروط در سمت راست می باشد: تصاویر زیر مقادیر مدت زمان های مختلف  را شامل می شود. Duration 0.5 Duration 2.0 تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : تنظیمات دوربین در تری دی مکس,تنظیم دوربین در تری دی مکس,تنظیمات دوربین تری دی مکس, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 354 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:34

زش به شما  آماده سازی صحنه و ساخت متریال برای داشتن یک عکس واقعی از مبل خود یاد می دهیم  مرحله اول: با استفاده از ابزار line حرف C را برای بکگراند مبل صحنه همانند عکس زیر طراحی کنید.       مرحله 2: دکمه F10 را زده تا پنجره تنظیمات رندر باز شود سپس از قسمت Assign Renderer موتور رندر را بر روی Vray تنظیم نمایید.       مرحله 3:  برای نور پردازی در این صحنه ما از  VRay light استفاده می کنیم. ما از 3 نور Vray در این صحنه همانند شکل زیر استفاده می کنیم.     مرحله 4:  تنظیمات هر یک از نور ها را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.     مرحله 5: 3 plan ایجاد می کنیم و آنها را همانند شکل زیر در پشت چراغ ها قرار می دهیم.این کار برای کنترل روشنایی صحنه به ما کمک خواهد کرد.           ساخت متریال برای صحنه: ما برای پس زمینه و Plan هایی که ایجاد کردیم در این قسمت متریال آنها را خواهیم ساخت.   مرحله 6: دکمه M را فشرده تا پنجره Material Editor باز شود.بر روی اولین Slot کلیک نمایید بر روی Get Matrial کلیک کرده و از پنجره باز شده Vray mtl را برگزینید.سپس از قسمت diffuse color رنگ آنرا بر روی تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : تنظیمات رندرینگ وی ری,آموزش رندرینگ وی ری, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 289 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:34

زش به شما  آماده سازی صحنه و ساخت متریال برای داشتن یک عکس واقعی از مبل خود یاد می دهیم  مرحله اول: با استفاده از ابزار line حرف C را برای بکگراند مبل صحنه همانند عکس زیر طراحی کنید.       مرحله 2: دکمه F10 را زده تا پنجره تنظیمات رندر باز شود سپس از قسمت Assign Renderer موتور رندر را بر روی Vray تنظیم نمایید.       مرحله 3:  برای نور پردازی در این صحنه ما از  VRay light استفاده می کنیم. ما از 3 نور Vray در این صحنه همانند شکل زیر استفاده می کنیم.     مرحله 4:  تنظیمات هر یک از نور ها را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.     مرحله 5: 3 plan ایجاد می کنیم و آنها را همانند شکل زیر در پشت چراغ ها قرار می دهیم.این کار برای کنترل روشنایی صحنه به ما کمک خواهد کرد.           ساخت متریال برای صحنه: ما برای پس زمینه و Plan هایی که ایجاد کردیم در این قسمت متریال آنها را خواهیم ساخت.   مرحله 6: دکمه M را فشرده تا پنجره Material Editor باز شود.بر روی اولین Slot کلیک نمایید بر روی Get Matrial کلیک کرده و از پنجره باز شده Vray mtl را برگزینید.سپس از قسمت diffuse color رنگ آنرا بر روی تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 239 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:34

خت متریال برای کلیه ی آبجکت های باقی مانده در صحنه را به شما عزیزان آموزش می دهیم .   تخت خواب آبجکت تخت خواب را unhide کنید و سپس با کلید Alt+Q , isolate کنید تا بتوان بهتر با آن کار کرد . یک متریال Vray جدید بسازید . در اسلات Diffuse تصویر wood_diff , در اسلات Reflection تصویر wood_refl و در اسلات Bump map تصویر wood_b را اضافه کنید . مقدار Ref.Glossiness را 0.67 گذاشته و تیک گزینه ی Frensel Reflection را فعال کنید . روی دکمه ی کوچک L روبروی Frenselکلیک کنید تا Frensel IOR تا قفل باز شود و مقدار آن را از 1.6 به 1.8 تغییر دهید . حالا این متریال را به قسمت چوبی تخت خواب اختصاص دهید . مدیفایر UVW را به تختخواب اختصاص دهید و آن را از نوع box انتخاب کنید . گیزموی مدیفایر را انتخاب و scale کنید تا زمانی که سایز رگه های روی چوب به مقدار دلخواهتان رسید , این گام را برای هر کدام از قسمت های دیگر تخت نیز تکرار کنید . مدیفایر UVW map را به هرکدام از قسمت های تخت بطورجداگانه اعمال کنید در اینصورت پوسته ی چوبی قسمت ها بصورت تصادفی در خواهد آمد و طبیعی تر جلوه خواهد کرد همپنین می توانید از rotatio تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : آموزش ساخت فرش در تری دی مکس, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 244 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:34

 متریال برای پنجره و پرده و همچنین تنظیمات نور و دوربین را به شما عزیزان آموزش می دهیم .   در اسلات روبروی  Fallof map یک Reflection قرار دهید . در زیر مجموعه ی Fallof Parameters در قسمت Front (در شکل Map#8) تصویر wood-01_r.png را انتخاب کنید و درست همان تنظیماتی که برای Diffuse Bitmape مرحله ی قبل انجام دادیم را اعمال کنید یعنی تیک گزینه ی Use Real-World Scale را فعال و مقدار Width  و Height را برابر700cm قرار دهید . حالا با زدن دکمه ی Go to Parent یک مرحله به قبل , به زیرمجموعه یFallof Parameters   برگردید . در قسمت Side (در شکل Map#11) همان تنظیمات قبلی را انجام دهید اما در زیر مجموعه ی Output گزینه ی Invert  را فعال کنید . دوباره دکمه ی Go to Parent را زده و مقدار قسمت Side را 40 قرار دهید . در اسلات Bump Map هم یک Bump Map قرار دهید و دقیقا همین تنظیمات را استفاده کنید و مقدار Bump Map را از 30 به 10 تغییر دهید . دقت داشته باشید می توان فقط تصویر را در اسلات Reflection   قرار داد بدون هیچ تنظیمی , اما نتیجه ی کار طبیعی نخواهد بود . در اینجا ما ازFallof Map استفاده می کنیم که انعکا تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : آموزش استفاده از,آموزش استفاده از تلگرام,آموزش استفاده از nomao, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 278 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:34

رفتن در panel create  و انتخاب گزینه shape  بهshape  ها موجود در نرم افزار دسترسی پیدا می کنیم. اولین گزینه در این panel  ,خاصیت auto grid  می باشد, با فعال کردن این گزینه  قادر می باشیم, shape  مورد نظرمان را در ازای جهت نرمال شی دیگر ترسیم نماییم.   با ترسیم چندین shape  در داخل محیط و با رفتن در panel modify  هر یک از آنها ,     می توانیم هر shape را ,به صورت جداگانه ای ویرایش نماییم ولی زمانیکه گزینه  start new shape  , را غیر فعال می کنیم با ترسیم چند shape  , در محیط ,shape  ها به همدیگر attach  می شوند و shape  واحدی را تولید می کنند و دیگر هر کدام از آنها panel modify  جداگانه ای را در اختیار ندارند و تمامی آنها از یک panel modify  بهرمند می باشند و به خاصیت editable spline  تبدیل می شوند. پارامترهایshape  های ترکیبی (compound object ها) را نمی توانیم تغییر دهیم و آنها به قابلیت editable spline  تبدیل می شوند که همانطور که قبلا ذکر کردیم ,در این خاصیت به پارامترهای basic  و پارامترهای اصلی shape  ها دسترسی نخواهیم داشت.   با ترسیم shape  انتخابی در داخل محیط و رفتن به p تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : جلسه 43 کلبه کرامت,دانلود جلسه 43 کلبه کرامت,مصوبات جلسه 43 شورای عالی استانها, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 207 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:05

با بهرگیری از panel shape  ها به گزینه اول که Line  می باشد ,دسترسی پیدا  می کنیم. این گزینه امکان ترسیم یک spline  را به فرم و شکل آزاد ,در اختیار ما قرار می دهد. با کلیک نمودن بر روی صحنه, vertex  مورد نظر را در داخل محیط ایجاد می کنیم و با drag  نمودن ,قادر می باشیم vertex  را به صورت Bezier  ترسیم کنیم. زمانیکه روی نقطه شروع ترسیم کلیک می کنیم ,پنجره ای برای ما نمایان  می شود و می توانیم معیین کنیم که spline  به فرم بسته باشد یا به صورت باز آن را در نظر بگیرد. با ایجاد خطی در داخل صحنه  و بعد از آخرین نقطه ,کلیک راست کنیم , اعمال خلق line  لغو می شود و line  را به شکل باز ترسیم می شود و با کلیک راست بعدی ,کلا گزینه Line  از حالت فعال خارج می شود . هنگام خلق line  با گرفتن کلید shift  از روی keyboard  ,نرم افزار خطی به شکل مستقیم و عمود و قائم ترسیم خواهد کرد.    همچنین با گرفتن کلید ctrl  از روی keyboard  ,قادر هستیم بر اساس زاویه خطی را ایجاد کنیم که در این شرایط ,ترسیم segment  اولیه الزارمی می باشد , با در نظر گرفتن segment  اولیه مشخص می شود که ,زاویه بر چه اساسی باید تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : جلسة الشيبان 44, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 230 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:05

e  دیگری که در اختیار ما قرار گرفته donut  می باشد که به کمک آن می توانیم دو دایره متحد المرکز ایجاد کنیم.  Drag  اول دایره اول را ترسیم می کند و با رها کردن drag ,دایره دوم را تنظیم می کنیم و توسط کلیک آخر, دایره تثبیت می شود. کادر های creation method  و keyboard entry  نیز موجود می باشند. با رفتن در panel modify  ,از دو rollout  ,rendering   وinterpolation  نیز می توانیم استفاده نماییم و با استنباط از گزینه radius  , قادر می باشیم, شعاع دو دایره ترسیم شده, را تنظیم کنیم و با استفاده از پنجره object properties  و فعال کردن گزینه vertex ticks  ,این امکان در اختیار ما قرار می گیرد که , چهار vertex  موجود بر روی دایره ها را مشاهده کنیم.   گزینه بعدی  NGON  می باشد که ,به کمک آن یک spline  دایره با N ,side  و N ,vertex  خلق می کنیم. دو گزینه edge  و center  در کادر creation method  نیز موجود می باشند که قبلا توضیحات لازم در مورد آنها را ,ذکر کرده ایم. با بکارگیری از panel modify  ,شعاع آنرا می توانیم معیین کنیم و با فعال کردن گزینه  inscribed  ,شعاع شی بر اساس گوشه ها مشخص می ش تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی,چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی سمنان,چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 222 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:05

 قسمت extended spline  ها را مورد برسی قرار  می دهیم. با رفتن در panel shape  ها , گزینه extended spline  را از drop menu  انتخاب         می کنیم. اولین گزینه در این قسمت  W rectangle می باشد که ,  مخفف گزینه wide rectangle  می باشد . توسط این گزینه می توانیم دو تا مربع ,مستطیل متحدالمرکز را خلق نماییم. وقتی گزینه ctrl  از روی keyboard  را فعال می کنیم , نرم افزار شی را به فرم مربع خلق خواهد کرد. با رفتن در panel modify  به پارامترها آن دسترسی پیدا می کنیم. از دو rollout  , rendering  و interpolation  نیز می توانیم استفاده نماییم. در قسمت parameters  می توانیم ,طول و عرض شی را مشخص کنیم و توسط گزینه thickness  , ضخامت شی معیین می شود. زمانیکه , گزینه sync coer fillets  , فعال باشد وقتی گزینه 1 coer radius  را بالا     می بریم , لبه های شی از بیرون تحت تاثیر عمل fillet  قرار می گیرند و گرد می شوند, در صورتیکه مقدار عددی گزینه  coer radius 1  ,را بالاتر ببریم , مربع داخلی نیز تحت تاثیر عمل fillet  قرار میگیرد و لبه های مربع داخلی نیز ,گرد می شود , این اتفاق به دلیل فعال تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : تری دی مکس,تری دی مکس چیست,تری دی مکس در معماری, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 230 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:04

ر این متن , خاصیت editable spline  , را برسی می کنیم. با در دست داشتن این خاصیت ,قادر می باشیم که spline  ,را به صورت دستی ویرایش نماییم و از sub object  هایی همانند, vertex  , segment  , spline  برای اعمال تغییرات لازم استفاده نماییم . زمانیکه ,shape  را به قابلیت editable spline  , تبدیل می کنیم ,دیگر به پارامترها و قابلیتهای اصلی شی دسترسی نخواهیم داشت و نمی توانیم از آنها بهرهمند شویم. با استفاده از sub object  ها می توانیم تغییراتی را بر روی spline  ایجاد نماییم و اعمالی را به کمک کنترل کننده هایی که در داخل editable spline  در اختیار ما قرار گرفته اند روی قسمتهای مختلف در sub object  ها مختلف اختصاص بدهیم. به طور مثال با گرفتن کلید shift  از روی keyboard  و drag  کردن  ,می توانیم یک segment  را کپی کنیم. در داخل editable spline  از دو rollout  , rendering  و interpolation  بهرمند می باشیم که توضیحات لازم را درباره آنها در فصول گذشته ذکر کرده ایم.   از طریق چهار روش قادر می باشیم که shape  یاspline  را به editable spline  تبدیل نماییم. اولین روش ؛ در داخل محیط شی را خلق می تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : قسمت 47 ازدواج مجدد,قسمت 47 سریال ازدواج مجدد,دانلود قسمت 47 ازدواج مجدد, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 246 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:04

انتشار محصولات شرکت Autodesk و نگاهی به قابلیت های جدید 3ds Max 2013 سلام عید همگی مبارک باشه امیدوارم که تعطیلات عید بهتون خوش گذشته باشه   شرکت Autodesk بالاخره از محصولات 2013 خودش رونمایی کرد که من قصد دارم در این مقاله شما رو با امکانات جدید مکس 2013 آشنا کنم . قبل از هر چیز اینو بگم که Max 2013 در تاریخ 12 آوریل 2012 ( 24 فروردین 1391 ) بصورت رسمی منتشر میشه .     امکانات کلیدی مکس 2013 : اتصال مستقیم به افتر افکت و یکپارچه سازی کار طراحان : از مهم ترین تغییراتی که در نسخه 2013 اضافه شده شاید بشه به ارتباط مکس با افتر افکت اشاره کرد . خب همونطوری که در SAP نسخه 2012 هم مشاهده کردیم امکان اتصال به افتر افکت بود و انتظار هم میرفت که در نسخه 2013 یکی از مهم ترین نکته های قابل توجه همین مورد باشه . امکان اتصال و لینک تمام طراحان با هم نمایش کار نهایی در افتر افکت ر این نسخه میسر میباشد .       توسعه ارتباط با فتوشاپ : یکی دیگر از این امکانات جدید ، ایجاد ارتباط با نرم افزار فتوشاپ میباشد . این بدین معناست که شما میتونید لایه های مختلف ماننده نور ها ، سایه ها ، بازتاب ها و ... رو ب تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : امکانات نسخه جدید تلگرام,امکانات نسخه جدید اینستاگرام,امکانات نسخه جدید واتس اپ, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 223 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:04

امروز هم مثل همیشه با معرفی یه اسکریپت توسعه یافته و در اصل یه پلاگین در خدمتتون هستم . دیدم دیگه کم کم داریم وارد فصل سرما میشیم و معرفی این پلاگین هم بی مناسبت نیست ! پلاگین مورد نظر ما نامش هست SnowFlow و همونطوری که از نامش معلومه فعالیت این پلاگین در زمینه ساخت و شبیه سازی برف در نرم افزار تری دی مکسه . اما اینجا اول لازمه که ساخت و شبیه سازی برف رو در تری دی مکس دسته بندی کنیم . به عنوان مثال من ایجاد برف رو در مکس به سه بخش تقسیم میکنم : بارش برف برف نشسته بر روی زمین و یا اجسام شبیه سازی تغییر فرم برف در انیمیشن ها بخش اول یعنی بارش برف که صد در صد نیازی به پلاگین نداره و توسط سیستم ذره ای قابل شبیه سازی هست . در تری دی مکس یک نوع سیستم ذره ای وجود داره به نام Snow که دقیقا کارش همینه یعنی شبیه سازی بارش برف .خب حالا میریم سراغ بخش دوم یعنی ساخت برف نشسته بر روی زمین و یا اجسام . ساخت این حالت بستگی به محیط و کار شما داره ، شاید شما یه زمین وسیع داشته باشید و با ساخت یه پلان بر روی این زمین و اعمال اصلاحگر نویز کار ساخت برف شما رو انجام بده اما زمانی که شما در صحنتون چند تا د تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : زمستان در تری دی مکس, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 470 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:04

امروزه کمتر کسی رو میبینید که با بازی بسیار زیبای پرندگان خشمگین ( Angry Birds ) آشنا نباشد . این بازی مخصوص گوشی هایی با سیستم عامل آندروید که به سرعت مورد توجه قرار گرفت و بعد از انتشارش به صورت جهانی فراگیر شد به طوری که سازنده آن این بازی را برای سایر سیستم عامل ها هم عرضه کرد و کار به جایی رسید که این بازی راه خود را به کنسول های بازی هم پیدا کرد و در نهایت نسخه مخصوص لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی آن هم عرضه شد. پرندگان خشمگین یک بازی مهیج و سرگرم کننده با گرافیک بالاست که گروهی از پرندگان جورو واجور ستارگان آن هستند. پرندگانی که برای نابود کردن خانه ی خوک های سارق تلاش می کنند . اما این توی این مطلب قرار نیست راجع به بازی صحبت کنیم . من امروز آموزش مدلسازی و ساخت کاراکتر اصلی این بازی رو با نرم افزار 3ds Max آماده کردم .   توی نت که جستجو میکردم آموزشی در این زمینه پیدا نکردم و به همین دلیل تصمیم گرفتم روش ساختشو براتون بذارم .   راستی یه خبر بد ، اونم اینکه این آموزش هم صدا نداره !!! تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : ساخت پرنده با کاغذ,ساخت پرنده با وسایل دور ریختنی,ساخت پرنده با خمیر, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 313 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:04

v-ray  یک پلاگین  معروف و کاربردی و حرفه ای برای تری دی مکس می باشد که بوسیله کمپانی chaos group تولید شده است .در واقع vray  به عنوان یک موتور رندر بوسیله ی  آنالیز نور و سایه ها و متریال های مخصوص به خود رندرهای واقع گرایانه را از صحنه های شما به ارمغان می آورد. توضیح پلاگین Plug-in  : پلاگین ، برنامه ای می باشد که به تنهایی کاربردی ندارد و بر روی یک برنامه بزرگتر دیگر نصب می شود و قابلیت هایی را به برنامه اصلی اضافه می کند که قبل از نصب پلاگین وجود نداشته است. vray برای چه نرم افزارهایی کاربرد دارد؟ وی ری در حال حاضر برای نرم افزارهای زیر ارائه شده است : ۳ds Max, Cinema 4D, Maya, Sketchup, Softimage, Blender ,Rhinoceros 3D. که ما در سری آموزش وی ری به زبان فارسی در مورد آموزش وی ری در تری دی مکس می پردازیم و مثالها و تمرینات ما در تری دی مکس میباشد.دقت داشته باشید تنظیمات وی ری در واقع ثابت بوده و فقط اط لحاظ ظاهری و محل قرار گیری دستورات و تنظیمات در نرم افزارهای مختلف ممکن اسن کمی تفاوت داشته باشد.سعی ما بر این است در این سری آموزش با مفاهیم آشنا شوید تا در دیگر نرم افزارها نیز ب تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : وی ری چیست؟,نرم افزار وی ری چیست,پلاگین وی ری چیست, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 238 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:04

 قسمت از آموزش تری دی استودیو مکس به قسمت پنل سمت راستی ( به صورت پیش فرض )  قرار دارد و در واقع اصلی ترین می باشد می پردازیم . دستورات این پنل از قسمت منو ها هم قابل دسترسی می باشد ، اما بصورت گرافیکی نیز در این پنل گردآوری شده تا دسترسی کابران به دستورات ساده تر باشد .در واقع در این پنل لیست دستورات تری دی مکسقرار دارد که من بصورت خلاصه به شرح آن ها می پردازم ، دقت داشته باشید توضیح تفضیلی آن ها همراه با تمرین های مختلف انجام می گیرد . همانطور که در شکل میبینید Command Panel تری دی مکس در ردیف اول از شش قسمت تشکیل شده که قسمت های مختلف و اصلی ۳ds max  می باشد . شما می توانید هرکدام از این مجمعو ها را انتخاب کنبد و با انتخاب شما ، ردیف دوم که همان زیر مجموعه های ردیف اول است نمایان می شود . در شکل ردیف دوم زیر مجموعه ردیف اول می باشد . قسمت های مختلف Command Panel شامل موارد زیر می شود که هر کدام در درس های آینده همراه با مثال و تمرین توضیح داده می شود :   Create panel : همانطور که از اسم این قسمت مشخص است برای ساخت اشیا در ۳dmax   یا همان object در تری دی مکس استفاده می شود، دقت کن تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : دستورات در قسمت run, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 223 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 11:04